19 November 2013

Keputihan tu apa??

Apa yang nak ditakutnya, kan keputihan tu benda biasa untuk pompuan..
knape pulak nak sibuk2..

hmmm..mungkin itu kaum hawa akan sound bila sebut bab ni. Yerlah kita malu bila sebut benda dalam kain ni, tapi ianya akanjadi bertambah malu jika kena pada kita atau orang rumah kita dan tak tahu nak ubati macamana..Ikuti perkongsian ni..Keputihan adalah merupakan satu simptom dimana menunjukkan seseorang wanita ini dijangkiti bakteria atau pun kulat. Jangkitan bakteria ini akan menyerang kawasan genital (kemaluan) seseorang wanita itu.Selang beberapa hari, jangkitan ini akan mengeluarkan sejenis cecair yang berwarna putih disertai oleh bau yang kurang menyenangkan. Selepas itu, kawasan genital akan berasa gatal dan terbakar…

Apakah kesannya jika keputihan ini tidak dirawat?
Banyak kajian yang telah dilakukan keatas wanita yang mengidap keputihan ini.

Kesan sampingan daripada keputihan adalah seperti :
1) Jangkitan pada saluran kencing
2) Sukar untuk hamil
3) Jangkitan pada bayi dalam kandungan

Menurut majalah WomenHealth, keputihan adalah satu jenis penyakit seksual.Ini bermakna keputihan boleh berjangkit kepada pasangan awak! Begini caranya ya keputihan itu berjangkit..mula-mula wanita itu akan mengeluarkan keputihan yang berbau kurang menyenangkan. Kemudian apabila ia ‘bersama’ dengan pasangan, keputihan itu akan menyebarkan bakteria kepada bahagian sulit lelaki.Selepas selang satu hari, bahagian sulit lelaki akan mula terasa gatal dan berkuping! Ada sesetengah kes dimana bahagian sulit lelaki akan mengeluarkan air ‘bisa’ pada kawasan yang dijangkiti. Menakutkan ?!

Dan berita baik untuk anda adalah jangkitan keputihan bukanlah seteruk jangkitan sifilis atau gonorhoea. Ia senang dan mudah untuk pulih. Banyak cara rawatan yang anda atau pasangan anda boleh amalkan.Ramai wanita di Malaysia menghadapi masalah yang sama iaitu keputihan. Dan banyak salah anggapan yang timbul apabila bercakap mengenai keputihan. Saya pasti banyak mitos-mitos yang ‘terbit’ daripada salah anggapan tersebut. Mitos ini jika tidak dibendung boleh menyebabkan masalah bertambah parah.

MASKER VAGINA keluaran JAMU SUSUK DARA dapat menyelesaikan masalah KEPUTIHAN anda…

HANYA dengan RM25, anda mampu mendapatkan PRODUK PALING LARIS dipasaran ini…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan