08 November 2013

BAHAYA KEPUTIHAN UNTUK VAGINA



“Eeeeeee... apa ini? nak kata datang bulan pun bukan sebab ia bukan darah tetapi lendir kekuningan dan kerap terjadi,” keluh aishah keseorangan. Jangan pelik kerana sebenarnya bukan hanya aishah sahaja yang mengalami masalah ini, malah ramai gadis di luar sana turut mengalami masalah keputihan. Jadi reMaJa ingin membantu memberikan info lanjut untuk kamu mengatasi masalah keputihan.

Apakah itu keputihan?
Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan yang keluar dari vagina. keputihan ada dua jenis iaitu normal dan abnormal yang sudah menjadi penyakit. kamu perlu prihatin dengan jenis keputihan kedua ini.

Keputihan normal
Dalam keadaan normal, cairan yang keluar adalah bening, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal ini juga boleh dijadikan ukuran tingkat kesuburan si gadis. Sekiranya cairan putih bening ini sepanjang 20cm, ini menandakan yang kamu sangat subur. Cairan ini juga dikenali dengan nama cairan ovulasi.

Keputihan abnormal
Berupa cairan seperti susu, cairan yang likat dan liat berwarna kekuningan atau kadang-kadang seperti gumpalan keju yang boleh menimbulkan rasa gatal. Sekiranya agak parah, cairan ini boleh berwarna keabuan sehingga kehijauan dan berbau hanyir serta busuk.

Punca keputihan abnormal
hey,gadis!Ada beberapa sebab berlakunya keputihan abnormal. ingin tahu apakah dia?Antaranya ialah:

1. Kamu terlalu penat.
2. Berada dalam situasi yang sangat tertekan.
3. Jangkitan.

JOM ATASI MASALAH KEPUTIHAN NI DENGAN PRODUK JSD

UNTUK YANG DAH BERKAHWIN
1. Jamu Pengantin Dara RM65.00
2. Intem Gel RM56.00
3. Masker Vagina RM 25.00
4. Feminine Wash RM48.00

UNTUK ANAK DARA
1. Jamu Jalinan Cinta RM48.00
2. Masker Vagina RM25.00
3. Feminine Wash RM48.00

CALL SAYA RINA UNTUK KHIDMAT NASIHAT PERCUMA ANDA - 012-7999307

Tiada ulasan:

Catat Ulasan